ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام
من الان حدود یک سال هست که از ازدواجم میگذره، همسرم علاقه زیادی به درس خوندن داره و من هم با این مورد مشکلی نداشتم و ندارم اما همون موقع بهش گفتم که نباید درس خوندن مانع پیشرفت زندگی بشه.
الان که یک سال گذشته هنوز همسرم درگیر چیزایی مثل:درس،موبایل،شبکه های اجتماعی و ... شده و کمتر برای رسیدگی به کارهای منزل وقت میزاره .
چند بار هم در این مورد باهاش صحبت کردم حتی کارمون به بحث کردن هم کشیده واقعا از این وضع که هر روز بیام خونه و خونه رو کثیف و به هم ریخته ببینم خسته شدم . اگر در این مورد راهنماییم کنید ممنون میشم.
با تشکر


مشاور (خانم صفری)

باسلام برادر گرامی خوشبختانه در بیشتر موارد با اینکه تحصیلات زمان هایی وقت فرد را می گیرد ولی منافاتی با زندگی مشترک ندارد و با برنامه ریزی صحیح می توان هر دو را پیش برد. با اوضاعی که توصیف کردید مخصوصا در حال حاضر که زمان تعطیلی دانشگاه هاست مواردی غیر از درس وقت ایشان را گرفته و این شرایط به خاطر عدم برنامه ریزی و مشغول شدن در فعالیت های جانبی دیگر است که خودتان هم به برخی از آنها اشاره کردید. و تا زمانی که خود ایشان نخواهند شاید تغییر به سختی رخ دهد. به همین خاطر مهم ترین کاری که شما لازم است انجام دهید این است که برای مدتی این شرایط را نادیده بگیرید و با وجودی که ایشان برخی از وظایفشان را انجام نمی دهند یا وقتشان را در شبکه های اجتماعی می گذارنند طوری رفتار کنید که گویی دقیقا همسر مورد علاقه ی شما هستند- این مرحله بسیار مشکل است ولی برای تصحیح رابطه ما به آن نیاز داریم حتی گاهی شما نیز با او همراه شوید. زیرا بخشی از رفتار او ممکن است به دلیل لجبازی باشد مخصوصا اگر مورد سرزنش- قضاوت یا بدقلقی شما قرار گرفته باشد. وقتی رابطه اصلاح شد او ناخودآگاه تمایل بیشتری برای با شما بودن - گوش دادن به صحبت های شما و عمل کردن مطابق میل شما پیدا خواهد کرد. در این مرحله است که می توانید با او در مورد ترجیحاتتان بدون حالت سرزنشی صحبت کنید. شما تقریبا ابتدای زندگی مشترکتان را سپری می کنید و لازم است این اطمینان را به او در عمل ثابت کنید که بدون هیچ قید و شرطی دوستش دارید و حاضرید کمکش کنید تا عادات مخربش را اصلاح کند.